بریتانیا فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، ۴ فرد نظامی امنیتی و دو نهاد مرتبط با بسیج را تحریم کرد

بریتانیا فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، ۴ فرد نظامی امنیتی و دو نهاد مرتبط با بسیج را تحریم کرد

اخبار ایران و جهان اخبار ویژه حقوق بشر در ایران
بریتانیا در حال حاضر سفیر خود را از تهران برای مشورت به طور موقت فراخوانده و اعلام کرده قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی خارجی در بررسی می‌کند

بریتانیا اعلام کرده است که پنج فرد نظامی و امنیتی و دو نهاد بنیاد تعاون بسیج و نیروی مقاومت بسیج مرتبط با این سازمان شبه نظامی را به فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، گفته تحریم‌شدگان جدید مقام‌های قضایی هستند که «برای مقاصد سیاسی از اعدام استفاده می‌کنند و اوباشی که در خیابان معترضان را می‌زنند و محور سرکوب بی‌رحمانه رژیم هستند.»

بر اساس اعلام دولت بریتانیا، افراد تحریم شده سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ حسین زیبایی‌نژاد معروف به حسین نجات جانشین فرمانده قرارگاه امنیتی ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ سالار آبنوش، معاون سابق عملیات سازمان بسیج مستضعفین، سرتیپ قاسم رضایی، جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران («فراجا»ی فعلی و «ناجا»ی سابق) و احمد فاضلیان، معاون دادستان کل کشور هستند.

این افراد اجازه ورود به بریتانیا را از دست می‌دهند و اموال و دارایی احتمالی اشخاص و نهادهای تحریم شده در بریتانیا، توقیف می‌شود.

بریتانیا پیشتر در زمان اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی-بریتانیایی و از مقام های سابق وزارت دفاع ایران که از سوی جمهوری اسلامی ایران به جاسوسی برای برتانیا متهم شده بود، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور را تحریم کرده بود.

تنش در روابط تهران و بریتانیا همزمان با شدت گرفتن خشونت حکومتی در ایران

شلیک مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به معترضان غیرنظامی در خیابان های ایران

منبع تصویر،UGC

توضیح تصویر،شلیک مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به معترضان غیرنظامی در خیابان های ایران

تحریم های بریتانیا همزمان با اعلام موافقت شورای وزیران اتحادیه اروپا برای صدور تحریم های تازه حقوق بشری صورت گرفته است.

اتحادیه اروپا امروز صبح به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در ایران و «سرکوب خونین معترضان مسالمت‌جوی ایرانی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی»، چهارمین بسته تحریمی از شهریور ماه را علیه ایران تصویب کرد.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از زمان شروع سرکوب دور تازه اعتراضات در ایران صدها شهروند غیرنظامی را به ضرب گلوله کشته اند و بر اساس گزارش نهادهای مستقل حقوق بشری ده ها نفر در زمان بازداشت جان خود را از دست داده اند.

روابط تهران و لندن به دلیل خشونت های صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران علیه شهروندان ایرانی در هفته های اخیر پرتنش بوده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پس از اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی بریتانیایی گفته بود «این یک اقدام بی‌رحمانه و بزدلانه بود که توسط یک رژیم وحشی و بدون احترام به حقوق بشر مردم خود انجام شد.»

جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر برای شمار گسترده ای از معترضان دستگیر شده حکم اعدام صادر کرده، چهار حکم را اجرا و بر اساس گزارش سازمان های حقوق بشری به اجرای حکم محکومان به اعدام در پرونده های مربوط به مواد مخدر سرعت داده است.

بریتانیا در حال حاضر سفیر خود را از تهران برای مشورت به طور موقت فراخوانده و اعلام کرده قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی خارجی در بررسی می‌کند.

سفارت بریتانیا در تهران در هفته های اخیر بارها از سوی افراد ناشناس هدف دیوار نویسی هایی قرار گرفته که محتوی آن دشنام از جمله ناسزاهای جنسی به مقام های بریتانیا بوده است. شهرداری تهران هم در اطراف سفارتخانه های اروپایی از جمله جمله سفارت بریتانیا پوسترهایی حاوی عبارات تند سیاسی نصب کرده بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها