نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار، پس از انتقال به بیمارستان به دلیل «ناراحتی قلبی» به زندان اوین بازگردانده شد

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار، پس از انتقال به بیمارستان به دلیل «ناراحتی قلبی» به زندان اوین بازگردانده شد

اخبار ویژه نقض حقوق بشر

بی‌بی‌سی فارسی مطلع شده بود که نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار زندانی به دلیل وخامت حال و ناراحتی قلبی، صبح امروز ابتدا به بهداری زندان اوین و سپس به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود. خانم معروفیان پس از چند ساعت بستری به زندان اوین بازگردانده شد.

یک منبع آگاه به بی‌بی‌سی اطلاع داده که خانم معروفیان به دلیل فشارهای روحی که در «بازجویی‌ها و زندان به او وارد آمده است دچار ناراحتی قلبی شده از شب گذشته در ناحیه قلب درد داشت».

به گفته این منبع نازیلا معروفیان در بهداری زندان اوین سِرُم زدند و نهایتا به دلیل «تپش قلب بالا» به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

خانواده خانم معروفیان در حال حاضر در شهرستان به سر می‌برند و به گفته این منبع نگرانی آنها درباره سلامت فرزندشان افزایش یافته است.

به گفته این منبع، خانواده این روزنامه‌نگار زندانی با توجه به سابقه سکته قلبی خفیفی که سال گذشته در زندان داشته، نگران هستند که این بار نیز دچار سکته شود، اما درباره شرایط او اطلاعی دقیقی به خانواده‌اش داده نشده است.

نازیلا معروفیان بعد از چند ساعت بستری شدن در بیمارستان طالقانی به زندان اوین بازگردانده شد. به گفته منابع آگاه در بیمارستان از او نوار قلب، آزمایش خون و اسکن قلب گرفته شده است.

منبعی که با بی‌بی‌سی گفت‌وگو کرده ضمن اشاره به وضعیت بلاتکلیف نازیلا معروفیان در زندان گفت: «ابتدا وثیقه ۳۰۰ میلیونی صادر کردند ولی اجازه ندادند نازیلا آزاد شود، وثیقه را بعدا به یک میلیارد افزایش دادند ولی باز هم گفتند نازیلا نباید فعلا آزاد شود.»

به گفته این منبع، خانواده نازیلا بعد از بازداشت از سقز به تهران آمده بودند و به مدت ۱۵روز مراجعه‌های آنها در دادسرای اوین بی‌نتیجه ماند: «با بی‌احترامی خانواده‌اش را بارها از دادسرای اوین بیرون کردند.»

بنابر گزارش‌ها، سال گذشته در تاریخ ۱۷ دی‌ماه زمانی که نازیلا معروفیان در زندان قرچک بود، به دلیل وخامت حالش در اثر فشارهای متعدد و شرایط زندان، دچار آنفارکتوس خفیف (سکته قلبی) شده بود و از دسترسی مناسب به خدمات درمانی یا مرخصی محروم مانده بود.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ۱۰ مرداد از تفهیم اتهام نازیلا معروفیان در شعبه دوم دادسرای اوین خبر داد.

بر اساس گزارش هرانا، این روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی به «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی» متهم شده است.

خانم معروفیان سیزدهم تیرماه سال جاری پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شد و از آن زمان با آزادی موقت او مخالفت شده است.

او بهمن‌ماه سال گذشته با حکم دادگاه انقلاب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با پدر مهسا امینی به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها