احضار کاردار ایران به وزارت امور خارجه بریتانیا

احضار کاردار ایران به وزارت امور خارجه بریتانیا

نقض حقوق بشر اخبار ایران و جهان حقوق بشر در ایران

در پی افزایش نگرانی‌ها از شدت گرفتن تهدیدات علیه کارکنان شبکه ایران اینترنشنال در لندن و انتقال فعالیت‌های این شبکه به واشنگتن، وزارت امور خارجه بریتانیا از احضار مهدی حسینی متین، کاردار جمهوری اسلامی خبر داده است.

بنا بر اعلام دولت بریتانیا، ویجی رانگاراجان، مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا در دیدار با آقای حسینی متین به او خاطرنشان کرد که بریتانیا تهدید جانی روزنامه نگاران و محدود کردن آزادی بیان را تحمل نخواهد کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا هم با اشاره به احضار کاردار ایران در توییتر نوشت علت این کار این بود که «مشخص کنیم که تهدید علیه روزنامه نگاران را در بریتانیا تحمل نخواهیم کرد.»

هم‌زمان، تام توگنهات، معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا در سخنانی در پارلمان این کشور با انتقاد از تهدیدهای حکومت ایران علیه روزنامه نگاران، از بازداشت یک فرد مظنون به جرایم تروریستی در نزدیکی دفتر شبکه ایران اینترنشنال در لندن در هفته گذشته خبر داد.

به گفته آقای توگنهات، سازمان‌های امنیتی بریتانیا از سال ۲۰۲۲ تاکنون با پانزده مورد تلاش حکومت ایران برای قتل یا ربایش شهروندان بریتانیایی یا افراد مقیم در این کشور مقابله کرده اند.

او گفت سازمان‌های اطلاعاتی ایران برای این گونه عملیات با گروه‌های تبهکار همکاری می کنند.

به گفته آقای توگنهات وزارت کشور بریتانیا در حال بررسی تهدیدات حکومت ایران است.

تام توگنهات گفت:‌ «از سازمان‌های امنیتی بریتانیا خواهیم خواست تا راه های همکاری با متحدانمان برای مقابله با تهدیدهای خشونت‌آمیز (حکومت ایران)‌ را بررسی کنند.»

بریتانیا دوشنبه در هماهنگی با اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های تازه علیه ۸ مقام حکومت ایران از جمله سه قاضی را به اتهام نقض حقوق بشر اعلام کرد.

این کشور تاکنون ۳۰۰ مقام حکومت ایران را تحریم کرده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها