در هنرستان دخترانه صدر چه گذشت؟ تداوم اعتراض‌ها پس از تاریکی و هجوم پلیس

در هنرستان دخترانه صدر چه گذشت؟ تداوم اعتراض‌ها پس از تاریکی و هجوم پلیس

نقض حقوق بشر اخبار ویژه حقوق بشر در ایران

پس از انتشار اخباری از کتک زدن دانش‌آموزان دختر به دست مسئولان مدرسه و تشنج شماری از این نوجوانان این مدرسه و سرانجام دخالت خانواده آنها، اکنون ابعار گسترده‌ای از آن مشخص شده است. در تصاویر، یک دانش‌آموز در وضعیت سلامتی نامطلوبی روی دست به بیرون منتقل می‌شود.

در دوم آبان، ویدیوهای بسیاری از حضور خانواده دانش‌آموزان و معترضان و پس از آن، محاصره و هجوم نیروهای امنیتی منتشر شد. در تصاویر چندین آمبولانس نیز در مقابل هنرستان صدر دیده می‌شود

اکنون پس از آن که شماری از شهروندان روایت‌ها و ویدیوهایی از این حادثه منتشر کردند، سرانجام پلیس نیز توضیحاتی در این باره ارائه داد.

چه رخ داده است؟

بنابر گزارش‌های اولیه، بعد از اینکه مسئولان مدرسه اقدام به بازرسی بدنی دانش‌آموزان برای پیدا کردن گوشی‌های موبایل آنها می‌کنند، بعضی از دانش‌آموزان با مسئولان درگیر می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های تایید نشده مسئولان دانش‌آموزان را کتک می‌زنند که منجر به تشنج کردن بعضی از این دانش‌آموزان می‌شود. به دنبال آن خانواده‌های دختران دانش‌آموز روبروی مدرسه تجمع می‌کنند و نیروهای امنیتی هم آنجا حضور می‌یابند.

این اتفاق منجر به شکل گرفتن اعتراضاتی در این منطقه مثل خیابان‌های کارون، مرتضوی و کمیل شد.

سرانجام شماری از شهروندان با بستن کوچه‌های منتهی به این خیابان و روشن کردن آتش علیه حکومت شعار می‌دهند.

معترضان شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر این ولایت» سر داده‌اند.

تصاویر بازداشت یک معترض

بنابر تصاویری که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده است شخصی در تقاطع خیابان هاشمی و قصرالدشت با خشونت دستگیر می‌شود. این نقطه نزدیک هنرستان دخترانه صدر است. ‌

به نظر می‌رسد که فرد دستگیر شده از معترضان در این منطقه است که نیروهای امنیتی او را در کوچه‌های اطراف گیر انداخته‌اند

به گزارش شاهدان عینی و ویدیوهایی که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده است، در پی وقایع امروز در هنرستان دخترانه صدر در منطقه سلسبیل تهران، خیابان کارون فضای پرتنش را تجربه می‌کند و مردم با بستن کوچه‌های منتهی به این خیابان و روشن کردن آتش علیه حکومت شعار می‌دهند.‌

روایت پلیس: درگیری میان تعدادی از اراذل و اوباش رخ داده

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «بعدازظهر امروز و درپی اعلام وقوع یک مورد درگیری در مجاورت یک هنرستان دخترانه در خیابان کارون، عوامل کلانتری و ماموران پلیس در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قراردادند که در جریان آن مشخص شد که درگیری میان تعدادی از اراذل و اوباش رخ داده است.»

پلیس تایید کرد که در جریان اعتراض‌های شب گذشته تعداد را دستگیر کرده است.

علی تیرگیر معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم گفته «امروز به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش آموزان و تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی، درگیری میان تعدادی از دانش آموزان و والدین با مدیر مدرسه اتفاق افتاد.»

او تشنج شماری از دانش‌آموزان در این درگیری‌ها را تایید کرد و گفت «در این حادثه تعدادی از دانش آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور نیروهای اورژانس در محل به وضعیت آنها رسیدگی شد. کسی هم فوت نشده.»‌

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x