کشته شدن کودک ۲ ساله در تیراندازی نیروهای پلیس در اصفهان

کشته شدن کودک ۲ ساله در تیراندازی نیروهای پلیس در اصفهان

حقوق بشر در ایران اخبار ویژه
نیروی انتظامی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان کشته شدن کودک دو ساله را تایید کردند

نیروی انتظامی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان کشته شدن یک کودک دو ساله سرنشین یک خودرو در شهرستان «ورزنه» اصفهان را با شلیک نیروهای انتظامی تایید کرده‌اند.

محسن بنیمی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان درمورد این حادثه گفته که «گزارشی از مشکوک بودن یک خودرو به نیروی انتظامی رسید، اما از این خودرو اقلام ممنوعه ای کشف نشده است.»

پیشتر براساس گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی گفته شد که روز گذشته (جمعه ۱۲ اسفند) مادر و پدری با دو فرزند خردسال‌شان سوار بر خودرو در حال حرکت بودند که کامیونی متعلق به یگان ویژه، جلوی آنها می‌پیچد و راننده‌ با این تصور که آن‌ها «خفت گیر» هستند، تلاش کرده که مسیرش را تغییر دهد که نیروهای انتظامی به سوی آنها شلیک می کنند که در جریان این تیراندازی تیر به سر «امیرعلی » یکی از این دو کودک دو ساله اصابت می‌کند.

در پی کشته شدن این کودک پلیس در اطلاعیه‌ای با تائید خبر گفته «ماموران مقابله باقاچاقچیان مواد مخدرمستقر در جاده فَرعیِ شرق اصفهان به یکدستگاه خودروی سواری با پلاک غیر بومی مشکوک و فرمان ایست می‌دهند اما راننده به مسیر خود ادامه داده و فرار می کند.»

پلیس همچنین در این اطلاعیه گفته در این منطقه قبلا درگیری با قاچاقچیان داشته‌اند و ماموران «پس از چندین بار اخطار و به دلیل عدم توجه به فرمان ایست» اقدام به شلیک کردند.

پلیس توضیح نداده که چرا نیروی انتظامی از کامیون برای «برخورد با قاچاقچیان» استفاده کرده و پلاک «غیر بومی» یک ماشین چرا باعث مشکوک شدن پلیس به سرنشینان شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان هم در رابطه با این که آیا تیراندازی ماموران پلیس پس از فرار خودرو صورت گرفته یا خیر، گفته گزارشی که نیروی انتظامی داده مبنی بر این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می‎‌شده، عبور کرده که به گفته او این مورد هم در دست بررسی است.

بر اساس این گزارش با «دستور مقام قضایی، پرونده تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است».

بنا به گفته کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار» این خانواده از تهران برای سفر تفریحی به استان اصفهان رفته بودند و از شهر نایین به طرف شهر ورزنه و تالاب گاوخونی در حرکت بودند.

گفته شده نیروهای انتظامی بدون هشدار «ایست» شلیک کردند و ماشین نیروی انتظامی هیچ شباهتی با ماشین پلیس نداشته است.

تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که مراسم خاکسپاری این کودک ۲ ساله امروز انجام شده است.

این نخستین باری نیست که نیروهای انتظامی ایران به دلیل «مشکوک بودن»‌ به خودروها به سوی آن‌ها تیراندازی کرده و باعث کشته شدن شهروندان می‌شوند.

در دی ماه سال جاری فرمانده کل نیروی انتظامی ایران از کشته شدن سها اعتمادی، دانش آموز ۱۲ ساله اهل بستک هرمزگان خبر داد. این دانش آموزدر نتیجه شلیک ماموران پلیس به خودرو آنها در جاده لامرد بستک کشته شد.

در همان زمان جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان در توضیح کشته شدن این دختر ۱۲ ساله گفت که « ماموران انتظامی به ظن حمل مواد مخدر به خودرو پژو مشکوک شده و دستور توقف می‌دهند و سرانجام در جریان تعقیب و گریز خودرو و تیراندازی، سها اعتمادی کشته می‌شود.»

در جریان جنبش اعتراضی هم تعدادی از کودکان و نوجوانان از سوی نیروهای نظامی و امنیتی کشته شدند و کیان پیرفلک کودک ۹ ساله ساکن ایذه از جمله این کودکان بود که با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی به خودروی آن‌ها کشته شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها