گوگوش به زنان ایران: ناامید نشوید و این راه را ادامه دهید

گوگوش به زنان ایران: ناامید نشوید و این راه را ادامه دهید

حقوق بشر در ایران اخبار ویژه نقض حقوق بشر
گوگوش پیش از این در یکی از کنسرت های خود که پس از آغاز اعتراضات در ایران اجرا شد، گفته بود «هیچ وقت تاکنون به این اندازه به آینده ایران امیدوارم نبودم»

فائقه آتشین مشهور به گوگوش خواننده شهیر و اسطوره موسیقی پاپ ایرانی با حمایت از اعتراضات به زنان ایرانی گفته است «ناامید نشوید. این راه را ادامه دهید و بدون شک موفق خواهید شد.»

خانم گوگوش در گفت‌وگو با کریستین امانپور از شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفته اطمینان دارد زنان ایرانی به خواسته ها و حقوق خود خواهند رسید: «مطمئنم که زنان در کشور من در نهایت به آزادی هایی دست خواهند یافت که حق ذاتی آنهاست.»

او گفته حجاب اجباری فقط روسری و چادر نیست که از سوی جمهوری اسلامی به زنان تحمیل شده بلکه «حجابی بوده که حتی برای رفتار و منش و طرز فکرشان (زنان ایرانی) به آنها تحمیل شده است.»

گوگوش گفته است «به زنان سرزمینم افتخار می کنم». او پیش از این در یکی از کنسرت های خود که پس از آغاز اعتراضات در ایران اجرا شد، گفته بود «هیچ وقت تاکنون به این اندازه به آینده ایران امیدوارم نبودم».

اعتراضات جاری ایران بیشتر از یک ماه پیش در اعتراض به مرگ مهسا امینی شهروند ۲۲ ساله در زمان بازداشت توسط گشت ارشاد آغاز شد.

دامنه اعتراضات به سرعت با شعار «زن، زندگی، آزادی» گسترش یافت و حمایت ایرانیان مهاجر، شماری از هنرمندان و شخصیت های علمی و فرهنگی و برخی از دولت های دمکراتیک جهان را به دست آورد.

دو روز پیش، ویدیوی جدیدی از مهسا امینی منتشر شد که او را در حال همخوانی با ترانه «همصدای خوبم» از آثار قدیمی و مشهور خانم گوگوش نشان می داد.

خانم گوگوش پیش از این در حمایت از اعتراضات زنان و مطالبات شهروندانی ایرانی، ترانه ای را به «ژینا، مهسای همیشه زنده ایران» به «همه زنان و دختران بیدار» پیشکش کرده بود.

خواننده اسطوره‌ای ایران از حامیان تقویت توانایی‌هایی زنان است.

گوگوش دو سال پیش، تعدادی از لباس‌‌های پرزرق و برق خود را که در اجراهایش بعد از خروج از ایران به تن کرده بود در حراجی به فروش گذاشت و اعلام کرد که بخشی از درآمد آن را به انجمن زنان ایرانی-آمریکایی اهدا می‌کند تا صرف تقویت تواتمندی‌های زنان شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها