خانواده پیرفلک از عوامل تیراندازی به خودروی آنها شکایت کردند

دسته‌بندی نشده

سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، کودکی که پس از تیراندازی به خودرو در اعتراضات ایذه کشته شد، در توییتی از ثبت شکایت علیه مهاجمان در دادسرای ایذه خبر داده است؛ هر چند نامی از آنها برده نشده است.

عموی کیان در توئیتر نوشته است که با دادن وکالت به یک وکیل «باسابقه و خوشنام» به خاطر تیراندازی به خودروی حامل خانواده برادرش، میثم پیرفلک و کشته شدن برادرزاده اش شکایت کرده‌اند.

نام وکیل خانواده پیرفلک داود شاه ولی اعلام شده است.

این در حالیست که در اوایل بهمن ماه میثم پیرفلک و زینب مولایی-پدر و مادر کیان- به دادسرا احضار شده بودند.

پس از آن دادستان ایذه در توضیح این احضاریه اعلام کرد که پدر و مادر کیان پیرفلک به عنوان «اولیای دم» و برای «ثبت شکایت احتمالی»‌ و با هدف «تحقیقات تکمیلی و شناسایی عاملان جنایت به دادسرا دعوت شدند.»

ثبت این شکایت در حالیست که در مواردی نظیر ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران، جمهوری اسلامی پاسخگو نبوده است.

کشته شدن کیان پیرفلک موجی از همدردی جهانی را بهمراه داشت.

پس از کشته شدن این کودک، فیلمی از او که بطور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او را در حالی که قایق دست‌ساز خود را برای جشنواره دانش‌آموزی «جابرابن حیان» آزمایش می‌کرد نشان می‌داد؛ او کلام خود را با عبارت «به نام خدای رنگین‌کمان» شروع می‌کرد که الهام بخش بسیاری شد.

در ۲۵ آبان‌ماه، خودروی خانواده پیرفلک در شهر ایذه به گلوله بسته شد و کیان پیرفلک که ۹ سال و پنج ماه بیشتر نداشت، کشته شد.

در جریان این تیراندازی، میثم پیرفلک، پدر کیان نیز به‌سختی مجروح شد؛ او تا مدتها نمی‌دانست فرزند خود را از دست داده است و مراسم چهلم فرزندش را از طریق ارتباط تصویری با اشک و آه تماشا می‌کرد.

اجازه نشان دادن محتوای Twitter را می دهید؟

این مطلب شامل محتوایی از Twitter است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Twitter را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی “موافقت و ادامه”‌کلیک کنید.

توضیح ویدیو،توضیح: بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست.

بعد از جلب توجه افکار عمومی به کشتار معترضان در ایذه و کشته شدن کیان پیرفلک، رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شدند که او در جریان یک «حمله تروریستی» توسط گروه داعش کشته شده است، اما زینب مولایی راد،‌ مادر کیان پیرفلک در مراسم خاکسپاری پسرش گفت که نیروهای امنیتی خودروی آنها را به «رگبار بستند.»

مادر کیان پیرفلک، در مراسم خاکسپاری فرزندش روایت مقام‌های جمهوری اسلامی از کشتار در ایذه را زیر سوال برد و آنها را به دروغگویی متهم کرد.

او گفته بود: «از زبان خودم بشنوید که در تیراندازی چی شد، نگویند که تروریست‌ها بودند، دروغ می‌گویند.»

او در شرح واقعه گفت که روز چهارشنبه ۲۵‌ آبان در حال بازگشت به خانه خود در ایذه بودند: «رسیدیم جاده کمربندی و خواستیم از یک طرف دیگر برویم. رسیدیم نزدیک هلال احمر، جلوی هلال احمر همه لباس‌های گاردی داشتند و این سمتش لباس شخصی بودند. صدمتر رد شدیم که یکی‌شان داد زد برگردید.»

او ادامه داد که کیان گفته: «بابا این دفعه را به پلیس‌ها اعتماد کن و برگرد، خوبی‌مان را می‌خواهند.»

به گفته او پس از آن «ماشین را به رگبار بستند»

او در ادامه گفته بود که همان کسانی که شلیک کرده بودند کودک خردسالش را به ساختمان هلال احمر بردند.

خانواده کیان پیرفلک در شب اول به دلیل نگرانی از ربوده شدن پیکر او به دست نیروهای امنیتی، از انتقال او به سردخانه خودداری کردند و جسد او را در کیسه‌های یخ به خانه منتقل کرده بودند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها