نماینده پارلمان اروپا: سپاه پاسداران به قرار گرفتن در فهرست سازمان‌های تروریستی بسیار نزدیک شده

نماینده پارلمان اروپا: سپاه پاسداران به قرار گرفتن در فهرست سازمان‌های تروریستی بسیار نزدیک شده

نقض حقوق بشر چندرسانه ای حقوق بشر در ایران
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال حاضر در فهرست سازمان تروریستی خارجی آمریکا و کانادا قرار دارد

عبیر سهلانی، نماینده پارلمان اروپا گفته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قرار گرفتن در فهرست سازمان های تروریستی اروپا بسیار نزدیک شده است.

خانم سهلانی به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که حمایت اورسلا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا، «علامت روشنی است که از طرف کمیسیون نشان داده شده برای اینکه این نهاد باید این موضع گیری را به قانون و اقدام مستقیم تبدیل کند. حالا که در پارلمان اروپا و حالا در کمیسیون اروپا اکثریت داریم، آن زمان شورا و وزیران اتحادیه اروپا هم باید با دقت بیشتری به گفته های ما گوش کنند».

خانم فن‌درلاین در مجمع جهانی اقتصاد، که داووس سوئیس برگزار می شود، درباره سرکوب اعتراضات در ایران گفت «اقدامات حکومت ایران بی رحمانه و وحشتناک است و آنها حقوق اساسی انسانی را زیرپا گذاشته‌اند. آنچه در ایران شاهد آن هستیم پذیرفتنی نیست و به پاسخی قوی نیاز دارد».

رئیس کمیسیون اروپا گفته «ما به دنبال وضع دور جدیدی از تحریم ها هستیم و من از قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی حمایت می کنم. درخواست چندین وزیر خارجه را شنیدم و فکر می کنم حرف آنها درست است».

بحث قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این فهرست از زمان شدت گرفتن سرکوب‌های خونین معترضان در ایران، بالا گرفته است.

از زمان شروع اعتراضات در ایران کانادا سپاه را در فهرست سازمان های تروریستی خارجی خود قرار داده و درخواست‌ها برای اقدام مشابه از طرف اتحادیه اروپا و بریتانیا هم در سطح گسترده مطرح شده است.

عبیر سهلانی، نماینده عراقی‌تبار سوئد در پارلمان اروپا، گفته «باید تمامیت سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهیم چرا که فقط اعضای آن نیستند که مرتکب جنایت و نقض حقوق بشر می‌‌شوند بلکه ایدئولوژی سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان است که حکومت ملاها را در ایران تامین مالی می‌کند و این باید پایان یابد. ما باید حکومت ملاها را تکان دهیم».

رد شدن از پست Twitter

اجازه نشان دادن محتوای Twitter را می دهید؟

این مطلب شامل محتوایی از Twitter است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Twitter را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی “موافقت و ادامه”‌کلیک کنید.

توضیح ویدیو،توضیح: بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست.

پایان پست Twitter

خانم سهلانی گفته است «حمایت پارلمان اروپا از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی نه فقط نشانه قوی به شورای اروپاست بلکه پیامی قوی به شهروندان اروپایی است ما بر اساس مطالبات شهروندانمان عمل می کنیم همانطور که بر اساس قوانین و کنوانسیون‌های حقوق بشری عمل می‌کنیم. این حکومت ملاهاست که ما را به چنین موضع گیری رسانده است».

نماینده پارلمان اروپا: آیا حکومت ایران همچنان نماینده مشروع مردم ایران است یا نه؟

شلیک مستقیم یک مامور مسلح جمهوری اسلامی ایران به سوی معترضان غیرمسلح

منبع تصویر،UGC

توضیح تصویر،شلیک مستقیم یک مامور مسلح جمهوری اسلامی ایران به سوی معترضان غیرمسلح

نماینده پارلمان اروپا گفته «جامعه بین المللی باید موضع متحد و مشترکی داشته باشد که آیا حکومت ایران همچنان نماینده مشروع مردم ایران است یا نه… اگر از من بپرسید من فکر می کنم وقتی حکومت ایران اولین معترض بیگناه را کشت این مشروعیت را از دست داد. ما باید به آن مرحله برسیم و اقدامات لازم برای آن مرحله را انجام دهیم».

پارلمان اروپا بحث درباره قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی را دوشنبه این هفته آغاز کرد و احتمالا پنجشنبه ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) تصمیم خود را اعلام می‌کند.

مصوبات پارلمان اروپا برای اتحادیه اروپا الزام‌آور نیست، اما از آنجا که نمایندگان این پارلمان با رای مستقیم شهروندان سراسر اتحادیه اروپا انتخاب می شوند، نظر آنها بازتابی از اراده شهروندان است و مقام‌های سیاسی اتحادیه اروپا آن را در تصمیم‌گیری‌های خود در نظر می‌گیرند.

دولت‌های آلمان و فرانسه به تلویح از تروریستی اعلام کردن سپاه حمایت کرده اند.

در ایران، نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفته هر مصوبه‌ای علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد».

او گفته «اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشورهای غربی فاقد ارزش عملی و صرفا یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است اما از منظر سیاسی، پارلمان‌های اروپایی بدانند هر مصوبه‌ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد».

محمد کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی، هم گفته «ممکن است تبعات توطئه اتحادیه اروپا علیه سپاه برای کشورهای اروپایی قابل‌تحمل نباشد». آقای کوثری از فرماندهان ارشد سپاه محسوب می شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال حاضر در فهرست سازمان تروریستی خارجی آمریکا و کانادا قرار دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها