چند هزار ایرانی با درخواست «تروریستی دانستن سپاه» در لندن تجمع کردند

چند هزار ایرانی با درخواست «تروریستی دانستن سپاه» در لندن تجمع کردند

نقض حقوق بشر اخبار ایران و جهان

چند هزار نفر از مخالفان حکومت ایران با برگزاری تجمعی در مرکز لندن خواهان «تروریستی» اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف بریتانیا و کشورهای اروپایی شدند.

حامد اسماعیلیون، عظمت اژدری، از خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی، علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد، به همراه رویا و مهسا پیرایی، دختران مینو مجیدی، از معترضان کشته‌شده در اعتراضات، جزو سخنرانان برنامه لندن بودند.

برنامه‌هایی با شعارهای مشابه و با شعار همبستگی با کارگران معترض ایرانی نیز در پاریس، وین، میلان، مالمو و لوند سوئد، برگزار شد و در آنها شعار «زن، زندگی، آزادی» و تصاویر زندانیان و جان‌باختگان اعتراضات برجسته بود.

علاوه بر این، هواداران شاهزاده رضا پهلوی برنامه‌های جداگانه‌ای در لندن و فرانکفورت برگزار کردند و با شعار «جاوید شاه» و تصاویر خاندان پهلوی برگزار کردند.

البته در تجمع بزرگ لندن هم شماری از آنان حضور داشتند.

حامد اسماعیلیون در این تجمع گفت: «مردم ایران سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی و مایه ویرانی کشورشان می‌دانند. دیگر بس است.»

آقای اسماعیلیون صحبت‌های خود را با اشاره به دادگاه منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری و تصادف رانندگی خانواده‌های کشته‌شدگان آبان ۱۳۹۸ که برای حمایت آقای بختیاری می‌رفتند گفت. او با تسلیت کشته شدن صدیقه تورانی، مادر فرهاد مجدم، دیگر قربانی سرکوب آبان در این تصادف گفت عدالت برای همه خانواده‌های آبان تحقق خواهد یافت.

حامد اسماعیلیون با «انقلاب» خواندن اعتراضات ایران و اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» گفت: «یکی از ارکان این انقلاب زندگی است. باید زنده ماند و خاری در چشم استبداد شد.»

او بر همین مبنا از وحید بهشتی خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

آقای بهشتی برای جلب توجه افکار عمومی در غرب و برای تروریستی اعلام کردن سپاه اعتصاب غذا کرده است.

او در تجمع لندن از مخالفان جمهوری اسلامی خواست تا به جای اختلافات روی هدف مشترک متمرکز شوند. او گفت به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

اعلام «تروریستی» بودن سپاه یکی از محورهای درخواست چهره‌های اپوزیسیون خارج از کشور از قدرت‌های اروپایی بوده است.

چند ماه پیش گزارش‌هایی از احتمال تروریستی اعلام شدن سپاه از طرف بریتانیا منتشر شد. این گزارش‌ها تاکنون به واقعیت نپیوسته است.

دو ماه پیش روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد آمریکا موافق تروریستی دانستن سپاه پاسداران از سوی بریتانیا نیست.

مقام‌های اتحادیه اروپا هم در ماه‌های اخیر گفته‌اند دلایل حقوقی کافی برای تروریستی اعلام کردن سپاه ندارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها