حجاب اجباری در ایران؛ دستور رئیس قوه قضائیه: مراجع قضائی برای اجرایی شدن سیاست‌های حجاب آماده باشند

حجاب اجباری در ایران؛ دستور رئیس قوه قضائیه: مراجع قضائی برای اجرایی شدن سیاست‌های حجاب آماده باشند

اخبار ایران و جهان اخبار ویژه

در ادامه تهدیدها و هشدارهای مقام‌های حکومتی در ایران درباره حجاب اجباری، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه خطاب به تمامی مراجع قضائی دستور داده است که «آمادگی لازم را برای همکاری و حمایت از اجرایی شدن سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و مقولات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و موضوع حجاب» داشته باشند.

آقای اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه، عدم رعایت حجاب اجباری جمهوری اسلامی از سوی زنان و دختران را به کشورهای دیگر مرتبط کرد و خواستار «حمایت از نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای شناسایی جریان‌های وابسته و مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه که اهداف خاصی را در قضیه ناهنجاری‌های اجتماعی دنبال می‌کنند» شد.

رئیس قوه قضائیه ایران خواستار اجرای «با تدبیر و قوت» قانون در زمینه حجاب نیز شد.

شب گذشته هم وی در یک سخنرانی گفت که «باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید».

بعد از کشته شدن مهسا امینی در شهریورماه پارسال و ماه‌ها، تظاهرات گسترده در سراسر کشور علیه حکومت جمهوری اسلامی، برخی از زنان حاضر نیستند که موهایشان را بپوشانند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایران در بیانیه‌ای خواستار برخورد با «مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی» شد

منبع تصویر،FARS

توضیح تصویر،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایران در بیانیه‌ای خواستار برخورد با «مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی» شد

حمایت از اقدام فرمانده نیروی انتظامی

دو روز پیش احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به شهروندان هشدار داده بود که از شنبه آینده، افرادی که پوشش اجبارشده حکومت را رعایت نکنند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی با انتقادات بسیاری را برانگیخت اما امروز ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس ایران از آن حمایت کرده و گفته است «نمایندگان مجلس از اقدام فرماندهی انتظامی برای مقابله با کشف حجاب حمایت می‌کنند.»

آقای ابوترابی با اشاره به ابلاغیه فرمانده نیروی انتظامی به خبرگزاری فارس گفت که «: ما برای مقابله با کشف حجاب قانون داریم و نحوه مقابله با این پدیده و مجازات مجرمین آن در قانون مجازات اسلامی تصریح شده است.»

به گفته این نماینده مجلس «ضابطین قضایی باید به وظایف قانونی خود در بحث مقابله با کشف حجاب عمل کنند و فرماندهی انتظامی نیز با عنوان یک ضابط قضایی به وظیفه خود در این باره عمل می کند.»

امروز همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه‌ای خواستار برخورد با «بی‌حجابان» شد.

در این بیانیه آمده است که «با توجه به اینکه نظام اسلامی به دنبال سعادت مردم و تحقق تربیت اخلاقی جامعه است باید با جدیت با مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی که تحت هدایت دشمن فعالیت می‌کنند برخورد شود.»

روز گذشته هم احمد وحیدی، وزیر کشور ایران به رسانه‌ها گفت که «کشف حجاب جرم است و با هنجارشکنان برخورد می‌شود».

آقای وحیدی گفته است: «دستگاه‌های متولی امر عفاف و حجاب مکلف به اجرای قانون در این زمینه هستند و تکالیف قانونی خود را با استفاده از ساز و کار‌های مشروع و قانونی با رعایت حرمت و کرامت انسانی اجرا و با هنجارشکنان هم برخورد می شود.»

انتقاد از دستورالعمل نیروی انتظامی

در این میان البته برخی نیز مخالف اقدامات اعلام شده از سوی نیروی انتظامی هستند.

اشرف بروجردی، معاون سابق وزارت کشور ایران با انتقاد از نحوه عملکرد فرمانده کل نیروی انتظامی در این خصوص گفته است: «آقای رادان فکر کرده‌اند اینجا میدان جنگ است، متاسفانه ادبیات برخی مسئولان ما ادبیات نظامی‌ شده است. ادبیات جامعه‌شناختی نیست که بتواند به جامعه آسایش، آرامش و محبت نثار کند.»

خانم بروجردی به خبرگزاری ایلنا گفته است: «یک عده با طرح مسئله حجاب یک نوع اشتغال ذهنی برای جامعه ایجاد کردند تا ذهنیت مردم از مسائل اولیه زندگی‌شان انحراف پیدا کند، به آن مسائل کمتر فکر کنند و بیشتر در برابر فشارهایی که به آنان وارد می‌شود مقاومت کنند.»

به گفته وی «وظیفه پلیس ایجاد امنیت است. وظیفه پلیس ایجاد ناامنی نیست که بخواهد بگوید اگر شما فلان خطا را کردید می‌گیرم، می‌برم، می‌زنم، زندانی می‌کنم. وظیفه پلیس فراهم کردن امنیت و آسایش مردم است.»

روز گذشته هم مرتضی حسینی، نماینده میانه در مجلس ایران در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خطاب به فرمانده کل انتظامی ایران گفت که «احضار افراد و معرفی آنها به دستگاه قضایی» به خاطر نداشتن حجاب «نه حکیمانه است و نه عملی.»

این نماینده مجلس تاکید کرد که «باید هر اقدامی در این زمینه مبتنی بر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باشد.»

آقای حسینی خطاب به آقای رادان گفت: «در دام جدیدی که دشمن پهن کرده، ورود نکنید. لطفاً توان و نیروی خود را صرف مبارزه با مردان هنجارشکن، زورگیر و معتادان متجاهر و امنیت راه‌ها و جاده‌ها کنید.»

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها