مهدی بابلی بهمئی اعدام شد

مهدی بابلی بهمئی اعدام شد

اخبار ایران و جهان نقض حقوق بشر

مهدی بابلی بهمئی ۳۹ ساله، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز که به دنبال یک تصادف رانندگی با یک موتورسوار به «قتل عمد» متهم شده بود، اعدام شد.

سینا بابلی بهمئی، برادر مهدی بابلی که خود وکیل پایه یک دادگستری است و یکی از وکلای پرونده برادرش هم بود با ارسال تصویری از آگهی ترحیم برادرش به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این حکم بامداد روز سه‌شنبه (۱۰ مرداد) در «زندان سپیدار اهواز» اجرا شد.

مهدی بابلی بهمئی به «قصاص نفس» محکوم شده بود.

روز گذشته، سینا بابلی بهمئی گفته بود برای ملاقات آخر به زندان رفته بود و حکم قرار است سه‌شنبه ۱۰ مرداد اجرا شود.

شعبه دوم دادگاه کیفری استان خوزستان ۲۲ مهر ۱۳۹۹، مهدی بابلی بهمئی را به اتهام «مباشرت در قتل عمدی مصطفی بابلی از طریق رانندگی با خودرو» و تصادف «عمدی و ساختگی» به قصاص نفس محکوم کرده بود.

در ۳۰ آذر ۱۳۹۷ یک دستگاه خودروی «وانت» به رانندگی مهدی بابلی بهمئی با یک «موتورسیکلت» به رانندگی مصطفی بابلی بهمئی تصادفی کرد. در این تصادف مصطفی بابلی بهمئی جان خود را از دست داد.

آگهی ترحیم

اما سینا بابلی که وکالت پرونده برادرش را هم برعهده داشت روز گذشته به بی‌بی‌سی فارسی گفت: «به دنبال این تصادف، موتورسیکلت‌سوار (مصطفی بابلی بهمئی) با هوشیاری کامل و بدون آثار شکستگی به بیمارستان شهرستان انتقال پیدا کرد. اما متاسفانه چند ساعت بعد بدون اقدام موثر درمانی فوت کرد.»

به گفته سینا بابلی با وجود مستنداتی که نشان می‌دهد این حادثه تنها «یک تصادف رانندگی بوده»، پرونده «قتل عمد» علیه برادر او تشکیل شده است.

برادر متهم معتقد است در پرونده «ایرادات جدی» وجود دارد و این تصادف را کاملا «غیرعمدی» بود.

مقامات قضایی در این باره هنوز اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

ایران یکی از بالاترین آمار اعدام در جهان را دارد.

حکم

منبع تصویر،UGC

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x