گروهی از سینماگران ایرانی در کنار دبیر جشنواره فیلم کن به اعدام‌ها در ایران اعتراض کردند

گروهی از سینماگران ایرانی در کنار دبیر جشنواره فیلم کن به اعدام‌ها در ایران اعتراض کردند

نقض حقوق بشر اخبار ایران و جهان

در ادامه اعتراض شمار زیادی از ایرانیان در سراسر جهان به اجرای حکم اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی، گروهی از هنرمندان و سینماگران ایرانی روی فرش قرمز جشنواره سینمایی کن در فرانسه تجمع کردند.

صبح یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت، تی‌یری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن، در بین سینماگران ایرانی معترض به اعدام‌ها، بر روی فرش قرمز این جشنواره حضور یافت.

در این جمع سپیده فارسی، میلاد عالمی، کاوه مظاهری، کاوه فرنام، عسل باقری، مازیار رزاقی و سحر باقری حاضر بودند و پلاکاردهایی با مضمون «نه به اعدام» در دست داشتند و با شعارهای زن، زندگی، آزادی از اعتراضات اخیر در ایران حمایت کردند.

سینماگران همچنین خواهان آزادی توماج صالحی خواننده رپ زندانی در ایران شدند.

روز گذشته هم عده‌ای از سینماگران ایرانی حاضر در جشنواره کن با در دست داشتن عکس مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در کنفرانسی درباره سینمای ایران حضور یافتند.

آقای رسول‌اف، که برنده جوایز دو دوره جشنواره کن و جایزه خرس طلایی جشنواره برلین است، همواره به‌صراحت از حکومت ایران انتقاد کرده است.

پیش از این مقامات ایران از سفر محمد رسول‌اف به عنوان داور بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن ، به فرانسه جلوگیری کردند.

او از جمله سینماگرانی بود که از تابستان گذشته بازداشت شد و ماه‌ها در زندان بود..

سینماگران ایرانی

منبع تصویر،MONA AZAD

عکس اعدام شدگان اصفهان در کنفرانس خبری سینمای ایران در کن

زر امیرابراهیمی
توضیح تصویر،زر امیرابراهیمی از فرصت کنفرانس خبری سینمای ایران در فستیوال کن برای اعتراض به اعدام‌ها و درخواست آزادی توماج صالحی استفاده کرد

دیروز، شنبه ۳۰ اردیبهشت، شماری از سینماگران حاضر در جشنواره کن به اعدام‌ها‌ی اخیر ایران اعتراض کردند.

در کنفرانس خبری که با حضور سینماگران ایران در کن برگزار شد، شرکت کنندگان با در دست داشتن عکس مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی که یک روز پیش از آن در اصفهان اعدام شدند، به این اقدام حکومت ایران اعتراض کردند.

در این کنفرانس سپیده فارسی، فیلمساز، کاوه فرنام، تهیه کننده سینمای ایران، زر امیر ابراهیمی، بازیگر، عسل باقری منتقد فیلم و سحر باقری، از مسئولان بخش تولید محتوا در شرکت آمازون و میلاد عالمی فیلمساز سخن گفتند.

رد شدن از پست Instagram

اجازه نشان دادن محتوای Instagram را می دهید؟

این مطلب شامل محتوایی از Instagram است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Instagram را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی “موافقت و ادامه”‌کلیک کنید.

توضیح ویدیو،توضیح: بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست.

پایان پست Instagram

جمعه شب هم در یک مراسم در حاشیه جشنواره کن، که توسط ورایتی و گلدن گلوب برگزار شد، یکی از جوایز هنرمندان پیشرو به زر امیرابراهیمی، بازیگر ایرانی تعلق گرفت.

کیت بلانشت، بازیگر سرشناس استرالیایی، که در همبستگی با زنان ایرانی و در اقدامی اعتراضی با پای برهنه و بدون کفش به روی سن رفت،‌ هنگام اهدای این جایزه به زر امیرابراهیمی بار دیگر شجاعت زان ایرانی را ستود و از اعتراضات در ایران حمایت کرد.

خانم بلانشت در هنگام اهدای جایزه گفت: «این جایزه خنجری به هر کسی است که مقابل حقوق زنان ایستاده است.»

زر امیرابراهیمی هم هنگام دریافت این جایزه سخنان خود را با مساله «اعدام مردم بی‌گناه» در ایران آغاز کرد.

کیت بلانش و زر امیرابراهیمی

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،کیت بلانشت و زر امیرابراهیمی در مهمانی مشترک ورایتی و گلدن گلوب در جشنواره فیلم کن؛ کیت بلانشت در همبستگی با زنان ایرانی با پای برهنه و بدون کفش به روی سن رفت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها