«تجاوز به دختر چابهاری»؛ معترضان خشمگین «یک ساختمان دولتی» را آتش زدند

«تجاوز به دختر چابهاری»؛ معترضان خشمگین «یک ساختمان دولتی» را آتش زدند

اخبار ایران و جهان حقوق بشر در ایران نقض حقوق بشر
در تصاویر مخابره شده از روز سه‌شنبه در چابهار، یک ساختمان در حال سوختن در آتش است و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد

روز سه‌شنبه – پنجم مهر – معترضان خشمگین در شهر بندری چابهار یک ساختمان دولتی را آتش زدند. آنها به آنچه «تجاوز فرمانده پلیس به یک دختر نوجوان» در شهرستان راسک عنوان شده معترضند اما گفته‌اند اعتراضات آنها به جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد هم مرتبط است.

در تصاویر ویدیویی که عصر سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد معترضان در چابهار ابتدا مقابل یک ساختمان ایستاده اند و در حالی که صدای تیراندازی از دور شنیده می‌شود، یک نفر روی ویدیو می‌گوید آنها از مورد تجاوز قرار گرفتن یک دختر نوجوان توسط «فرمانده انتظامی» منطقه و همچنین «قتل مهسا امینی» خشمگین‌اند.

اعتراضات در چابهار تنها ۲۴ ساعت بعد از آن شکل گرفت که مولانا عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک، از قوه قضاییه خواسته بود خیلی زود به پرونده «تجاوز یک فرمانده انتظامی به دختری نوجوان» در رسیدگی کند و هشدار داده بود که ممکن است نادیده گرفتن این موضوع با واکنش مردم این منطقه همراه شود.

مولانا عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک در بیانیه روز دوشنبه خود نوشته بود: «به خطر انداختن امنیت مردم آن هم با لباس امنیت جنایتی هولناک و نابخشودنی است»

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها