پاسخ ایران به تحریم‌های تازه اروپا: ما هم شما را تحریم می‌کنیم

پاسخ ایران به تحریم‌های تازه اروپا: ما هم شما را تحریم می‌کنیم

نقض حقوق بشر اخبار ایران و جهان حقوق بشر در ایران

ایران در واکنش به دور تازه تحریم‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که به زودی «فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس» را اعلام خواهد کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، ضمن محکوم کردن این تحریم‌ها، این اقدام دولت‌های اروپایی را «نشانه استیصال، سرخوردگی و عصبانیت آنان از شکست فضاحت بار اخیر در ایجاد بی ثباتی در ایران، برغم تلاش‌ها و هزینه‌های سنگین» توصیف کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی، خودجوش و مردمی بودن اعتراض‌های سراسری در ایران را به رسمیت نمی‌شناسند و کشورهای غربی را عامل این اعتراض‌ها می‌خوانند.

آقای کنعانی درباره کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند، گفت: «البته آنان به خوبی می‌دانند که تحریم‌ها بر عزم و اراده ملت ایران برای مقابله با دخالت و توطئه‌های خارجی، خللی وارد نخواهد کرد.»

حکومت ایران متهم است که با خشونت اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را سرکوب کرده است

منبع تصویر،UGC

توضیح تصویر،حکومت ایران متهم است که با خشونت اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را سرکوب کرده است

جمهوری اسلامی ایران متهم است که اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را با خشونت سرکوب کرده و صدها تن، شامل دهها کودک را ظرف چهار ماه گذشته کشته است.

حکومت ایران این اتهامات را رد کرده است.

اما در عین حال، اعدام چهار تن از کسانی که در جریان اعتراض‌ها دستگیر شده‌اند، صدور احکام اعدام برای تعداد بیشتری از معترضان و همچنین اعدام علیرضا اکبری، یک شهروند ایرانی-بریتانیایی به اتهام جاسوسی موجب شد تا کشورهای اروپایی در روز دوشنبه، دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که با تصویب چهارمین بسته تحریمی علیه ایران از زمان آغاز اعتراض‌ها، ۱۹ مقام جمهوری اسلامی فرد و ۱۷ نهاد حکومت ایران را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

بریتانیا نیز در همین روز اعلام کرد که پنج فرد نظامی و امنیتی و دو نهاد بنیاد تعاون بسیج و نیروی مقاومت بسیج را با اتهاماتی مشابه تحریم کرده است.

همزمان در اتحادیه اروپا و بریتانیا، تلاش‌های جداگانه‌ای برای اضافه کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی در جریان است.

.
.
.

برخی نهادهایی که از سوی اتحادیه اروپا تحریم شدند

  • آکادمی راوین به دلیل نقش در پرورش هکرهای ایرانی
  • شرکت‌های سحاب پرداز و رادیس ویرا تجارت به دلیل نقش در فیلتر کردن شبکه های اجتماعی
  • شرکت ایمن صنعت زمان فرا به دلیل ساخت وسایل و تجهیزات مورد نیاز نیروهای امنیتی در سرکوب شهروندان
  • سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دلیل تهیه نرم افراز جاسوسی صیام
  • ستاد امر به معروف و نهی از منکر
  • نوپو یا نیروی پاد وحشت وابسته به فرماندهی انتظامی
  • سپاه پاسداران در استان های گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، تهران، آذربایجان غربی، کردستان
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها