حمید افکاری دستگیر شد و الهام افکاری در اعتصاب غذاست

حمید افکاری دستگیر شد و الهام افکاری در اعتصاب غذاست

نقض حقوق بشر اخبار ویژه
بهیه نامجو، مادر نوید و الهام افکاری در دو روز اخیر جلوی ساختمان «پلاک ۱۰۰» در شهر شیراز که گفته می‌شود بازداشتگاه وزارت اطلاعات است، پیگیر وضعیت دخترش بود

به گفته منابع حقوق بشری، حمید افکاری، برادر نوید افکاری روز شنبه در شیراز دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، حمید افکاری در برابر ساختمانی که به عنوان بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شیراز شناخته می‌شود، دستگیر شده است.

پیش از انتشار خبر دستگیری حمید افکاری، ویدئوهای بسیاری از اعتراض‌های مادر و پدر خانواده افکاری در برابر این ساختمان منتشر شده بود.

الهام افکاری، خواهر نوید افکاری در روز پنج‌شنبه دستگیر شد.

از آن زمان، پدر و مادر الهام افکاری در برابر محلی که به ساختمان «پلاک ۱۰۰» در شیراز شهرت دارد در تلاش بودند تا از سرنوشت دخترشان اطلاعی به دست بیاورند.

روز شنبه، سعید افکاری، یکی دیگر از برادران نوید افکاری در توییتر نوشت که خواهرش از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است.

بعد از دستگیری الهام افکاری، خبرگزاری میزان – وابسته به قوه قضائیه – در گزارشی نوشت که او «اقدام به برقراری ارتباط و انتقال اخبار به شبکه اینترنشنال کرده» است.

خانواده افکاری با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد و اعلام کرد که اگرچه الهام افکاری مخالف جمهوری اسلامی است، اما هرگز با هیچ رسانه‌ای همکاری نکرده‌ است.

خانواده افکاری از سال ۱۳۹۷ و دستگیری نوید، حبیب و وحید افکاری با فشارهای نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روبه‌رو هستند.

نوید افکاری، کشتی‌‌گیری بود که بعد از اعتراض‌های مرداد ۹۷ دستگیر شد. او سپس در زندان به قتل یک کارمند حراست متهم شد.

آقای افکاری به سرعت به اعدام محکوم شد و در حالی که وکلایش در تلاش بودند تا با گرفتن رضایت از اولیای دم، جلوی اجرای حکم را بگیرند، اعدام شد.

وکلای نوید افکاری معتقدند که در جریان اجرای حکم اعدام او، قوانین رایج زیرپا گذاشته شد تا او زودتر اعدام شود.

به جز الهام و حمید افکاری که هم‌اکنون در بازداشت هستند، حبیب و وحید افکاری (دیگر برادران نوید افکاری) نیز در حال حاضر زندانی هستند.

به گفته خانواده افکاری، وحید افکاری از زمان اعدام برادرش نوید، در سلول انفرادی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها