پدر کیان پیرفلک: هیچ شکایتی از مجاهد کورکوری ندارم، چرا که نیروهای امنیتی ما را به رگبار بستند

پدر کیان پیرفلک: هیچ شکایتی از مجاهد کورکوری ندارم، چرا که نیروهای امنیتی ما را به رگبار بستند

اخبار ایران و جهان نقض حقوق بشر
میثم پیرفلک خودش هم به‌سختی در تیراندازی ماموران در ایذه مجروح شد و مدتی طولانی در بیمارستان بستری بود

میثم پیرفلک، پدر کیان پیرفلک – کودکی که در جریان اعتراض‌های ایذه کشته شد – با انتشار ویدئویی اعلام کرد که از مجاهد کورکوری به اتهام قتل پسرش شکایت نکرده، چرا که او به همراه همسرش «به چشم خود» دیده‌اند که نیروهای امنیتی خودروی آن‌ها را به گلوله بستند.

دادگاه انقلاب شهرستان ایذه در استان خوزستان ایران، عباس (مجاهد) کورکوری را به اتهام قتل کیان پیرفلک محاکمه و به اعدام محکوم کرده است.

اما میثم پیرفلک در این ویدئو می‌گوید که در جریان کشته‌شدن فرزندش، «نیروهای امنیتی به فرماندهی عیدی علیپور» به طرف آن‌ها تیراندازی کرده‌اند.

این ویدئو در یک حساب کاربری منسوب به آقای پیرفلک در اینستاگرام منتشر شده است.

میثم پیرفلک در این تیراندازی به سختی مجروح شد و مدتی طولانی در بیمارستان بستری بود.

او می‌گوید: «به دلیل شدت جراحت وارد شده، امکان فعالیت در فضای مجازی را نداشتم و بعد از ۳۷ روز که فهمیدم پسرم به قتل رسیده است، دادخواه خون او هستم.»

پدر کیان‌ پیرفلک همچنین از «ملت ایران» درخواست کرده که «به دنبال حقیقت باشند.»

او در پایان به زبان لری می‌گوید: «نه فراموش می‌کنم و نه می‌بخشم.

در پی صدور حکم اعدام برای مجاهد کورکوری به اتهام قتل کیان پیرفلک، آنیتا واندنبلد، نماینده پارلمان کانادا، اعلام کرد که «کفالت سیاسی» او را برعهده می‌گیرد.

آنیتا واندنبلد در توییتر خود نوشت: «من امروز به بسیاری دیگر از مدافعان حقوق بشر و فعالان ایرانی می‌پیوندم که از ایران می‌خواهند اعدام قریب‌الوقوع مجاهد کورکوری را به اتهامات واهی متوقف کند. من کفیل سیاسی مجاهد کورکوری هستم.»

«کفالت سیاسی» به معنی حمایت از معترضان زندانی یا افراد مرتبط با اعتراضات در ایران است که با خطر مجازات مرگ رو‌به‌رو هستند. طرح کفالت سیاسی از سوی نمایندگان مجالس دیگر کشورها با هدف مطرح نگه داشتن وضعیت پرونده آن‌ها و مطلع نگه داشتن افکار عمومی از خطری است که حیات و زندگی آن افراد را در جمهوری اسلامی ایران تهدید می‌کند.

اولین بار کفالت سیاسی در مجلس آلمان برای حمایت نمایندگان پارلمان دیگر کشورها استفاده شد. تاکنون نمایندگان مجلس سوئد، آلمان، بریتانیا و کانادا کفالت سیاسی شماری از زندانیان معترض در ایران را بر عهده گرفتند.

مجاهد کورکوری به اعدام محکوم شده است

منبع تصویر،UGC

توضیح تصویر،مجاهد کورکوری به اعدام محکوم شده است

مجاهد کورکوری تازه ترین شهروند ایرانی که در ارتباط با وقایع اعتراضی این کشور با مجازات اعدام رو‌به‌رو شده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه ایران گفته است که حکم اعدام او «حکم غیر قطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است».

آقای کورکوری از افرادی است که در اوایل دی ماه در روستایی در شهرستان ایذه بازداشت شد. خانواده مجاهد کورکوری، از جمله مادرش، از فشار و شکنجه او برای گرفتن اعتراف خبر داده‌اند.

زینب مولایی، مادر کیان پیرفلک، که در لحظه کشته شدن پسرش همراه او در خودرو بود در مراسم خاک‌سپاری او گفته بود که ماموران خودرو آنها را به گلوله بستند.

او پیشتر نیز عکسی از خود در کنار مادر مجاهد کورکور انداخته بود و با حمایت از او گفته بود که قتل فرزندش کار این مرد نبوده است. حساب‌های توییتری افراد مدافع جمهوری اسلامی ایران، از این اقدام زینب مولایی انتقاد کرده‌اند.

سجاد پیرفلک،‌ عموی کیان پیرفلک، هم به‌تازگی خبر داده که با درخواست خانواده مجاهد کورکوری و موافقت خانواده کیان،‌ داود شاه ولی، وکیل خانواده پیرفلک وکالت پرونده مجاهد کورکوری را پذیرفته و رسما وکیل او شده است.

بر اثر شلیک به خودروی خانواده پیرفلک، کیان فرزند این خانواده کشته شد و میثم پیرفلک پس از هفته ها بستری شدن در بیمارستان، در حال بازیابی توان حرکتی خود است. او در مدت بستری بودن در بیمارستان از کشته شدن فرزند خود مطلع نبود.

در جریان اعتراضات ایران که از ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد، به گفته نهادهای مستقل حقوق بشری، صدها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.

اعتراضات ابتدا به مرگ مهسا امینی، شهروند ۲۲ ساله، در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد.

با سرکوب خونین اعتراضات از سوی حکومت، شهروندان معترض با دیوارنویسی، تجمعات اعتراضی، و شعارهای شبانه علیه حکومت و آیت‌الله علی خامنه‌ای، که بیش از ۳۰ سال است در ایران حکمرانی می کند، خشم و نارضایتی خود از سیاست های حاکم بر ایران را ابراز می‌کنند.

کیان پیرفلک به نماد کودکانی تبدیل شد که در جریان اعتراض‌های سراسری کشته شدند

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،کیان پیرفلک به نماد کودکانی تبدیل شد که در اعتراض‌های سراسری کشته شدند
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها