حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از عملکرد سپاه در آستانه سالگرد اعتراضات سراسری

حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از عملکرد سپاه در آستانه سالگرد اعتراضات سراسری

نقض حقوق بشر چندرسانه ای

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پس از حدود چهار سال با اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران دیدار کرد و در سخنانی سپاه پاسداران را «پدیده‌ بی‌نظیر استثنایی» توصیف کرده و از آنها خواست مواظب «لغزش‌ها» باشند و گفته «همه‌ سازمانها،همه‌ رؤسا، همه‌ مدیران، همه‌ رهبران، همه‌ فرماندهان، همه‌ ماها، همه‌ ماها در معرض لغزشیم».

به گزارش ایسنا، رهبر جمهوری اسلامی از نیروهای سپاه پاسداران تمجید کرده و گفته «در طول تاریخ کشور تا آنجایی که بنده اطلاع دارم نمی‌شناسیم هیچ مجموعه‌ نظامی را که تا این حد برخوردار باشند از سلامت معنوی و اخلاقی و سیاسی».

آیت‌الله خامنه‌ای مخدوش کردن چهره سپاه را کار «دشمن» دانسته و گفته «یکی از بخش‌های مهم فعالیت دشمن، مخدوش کردن چهره سپاه است. مخدوش کردن چهره بسیج است؛ چرا؟ چون سپاه جذاب است، بسیج جذاب است. این جذابیت آنها را نگران و سراسیمه می‌کند».

علی خامنه‌ای سپاه را« بزرگترین سازمان ضد تروریستی» و یک سازمان مجهز نظامی « کارآمد و مستقل» خوانده که خیلی از ارتش‌های بزرگ دنیا نمی‌توانند کارهای آن را انجام دهند.

براساس گزارش رسانه‌های ایران، آخرین دیدار فرماندهان سپاه با علی خامنه‌ای به پیش از دوران همه‌گیری کرونا، در مهرماه ۱۳۹۸ با حضور قاسم سلیمانی برمی‌گردد.

علی خامنه‌ای در دیدار امروز به جنبش اعتراضی «زن، زندگی، آزادی» و نقش نیروهای سپاه در سرکوب معترضان و «ریزش» نیروهای سپاه اشاره‌ای نکرد.

حمید اباذری، جانشین پیشین دانشگاه افسری امام حسین، پیشتر گفته بود که در جریان اعتراضات سال گذشته، بخشی از رده‌های فرماندهی سپاه پاسداران دچاربریدگی، انفعال و سرخوردگی شدند و «مسئولان درجه یک نظام» مقابل آقای خامنه‌ای ایستادند.

حمید اباذری که پیشتر از او به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه یاد می‌شد در یک سخنرانی در دی‌ماه سال گذشته گفته بود «امروز داریم می‌بینیم چه بزرگانی، چه خواصی کم آوردند… فرماندهان خود من که لحظه لحظه جنگ را بودند، زخم برداشتند، کم آوردند، مقابل ارزشها ایستادند. مقابل آقاشون ایستادند، مقابل نظام‌شان ایستادند».

حمید اباذری گفته بود: «خواص و بزرگان» یا خودشان به چنین «احساس ناکامی» رسیده‌اند یا خانواده‌هایشان نقش مهمی در آن زمینه داشته‌اند.

آقای خامنه‌ای چهار سال پیش در دیدار فرماندهان سپاه «ریزش» نیروهای سپاه را طبیعی دانسته بود و گفته بود «ریزش و رویش همه‌ جا هست، سپاه هم مستثنا نیست ولی ملاک این است که انسان ببیند غلبه با ریزش‌ها است، یا غلبه با رویش‌ها است؛ بنده قاطعاً قضاوت میکنم که در مورد سپاه به صورت واضح، غلبه با رویش‌ها بود».

رهبر جمهوری اسلامی چهار سال پیش نیز درباره عملکرد نیروهای سپاه گفته بود « شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سؤال بکند که حالا شما از این بچه‌ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صددرصد راضی‌ام! اما قانع نیستم».

براساس خبری که در وب سایت آقای خامنه‌ای منتشر شده، او در دیدار امروز با فرماندهان سپاه، از قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس نامی نبرده اما حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران بار دیگر تاکید کرد «سپاه،‌ انتقام خون شهیدانش را خواهد گرفت و قطعا آمریکا را از منطقه اخراج خواهد کرد».

روز گذشته سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از برگزاری بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه در اواخر مردادماه سال جاری در تهران خبر داد.

رمضان شریف گفت هدف از این مجمع «تحکیم و تقویت همدلی و هماهنگی برای نقش آفرینی‌های ماموریتی و تبیین و تاکید بر جهت گیری‌های اصلی سپاه در انجام رسالت پاسداری» است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها