انتقاد رضا پهلوی از سیاست‌های بایدن در قبال ایران

انتقاد رضا پهلوی از سیاست‌های بایدن در قبال ایران

حقوق بشر در ایران نقض حقوق بشر

شاهزاده رضا پهلوی از دولت جو بایدن به خاطر سیاستش در قبال اعتراض‌های گسترده ماه‌های گذشته در ایران انتقاد کرده است.

آقای پهلوی همچنین از دفاع از حقوق اقلیت ال‌جی‌بی‌تی‌کیو مانند دیگر گروه‌های مردم ایران تاکید کرده است.

شاهزاده رضا پهلوی که شنبه شب در مراسمی در کالیفرنیا، جایزه «صراحت کلام»‌ را از یک سازمان جمهوری‌خواه مدافع حقوق دگرباشان جنسی دریافت ‌کرد، از دولت بایدن به خاطر «واکنش نشان ندادن» به اعتراض‌های گسترده مردم ایران انتقاد کرد.

آقای پهلوی با انتقاد از سیاست‌های دولت جو بایدن گفت:‌ « هم‌وطنان من از وعده‌های کلامی درباره دموکراسی و حقوق بشر خسته‌ شده‌اند در حالی که پول نقد در اختیار کسانی قرار داده‌ می‌شود که از مهمات جنگی برای هدف قرار دادن سر فرزندانشان استفاده می‌کنند.»

آقای پهلوی همچنین با اشاره به طیف سیاسی «پیشرو» در جامعه آمریکا، از آنها پرسید: «وقتی هم‌وطنانم در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) به خیابان‌های رفتند و جانشان را به خطر انداختند تا شعار دهند:‌ ”اوباما، اوباما، یا با ما یا با آنها!” کجا بودید؟ برای بسیاری این سکوت کر کننده بود.»

آقای پهلوی گفت مردم ایران صرف نظر از گرایش جنسی، سیاسی و مذهبی به این نتیجه رسیده‌اند که برای مبارزه با جمهوری اسلامی باید متحد شوند.

او با اشاره به اعتراض‌های سال گذشته گفت مردم دوباره به خیابان‌ها بر خواهند گشت.

آقای پهلوی با اشاره به حملات حماس گفت:‌ «مردم ایران تنها برای رهایی خود نمی جنگند بلکه برای آزاد کردن منطقه و جهان از چنگال این رژیم مبارزه می‌کنند.»

شاهزاده رضا پهلوی همچنین در صحبت‌های خود با اشاره به حقوق اقلیت‌ها تاکید کرد همان‌طور که «از حقوق همه مردم ایران دفاع می‌کند، از حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو در ایران»‌ دفاع خواهد کرد.

آقای پهلوی در سخنان خود با اشاره به تضییع حقوق اقلیت‌ها در ایران، حکومت جمهوری اسلامی را به «آپارتاید جنسیتی» در قبال زنان متهم کرد.

به گفته آقای پهلوی در حالی که زنان ایران در حکومت گذشته از حقوق برابر برخوردار بودند، در جمهوری اسلامی به شهروند درجه دوم تبدیل شده اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها